Нацрада оштрафувала телеканал «НАШ» на понад 200 тисяч гривень і винесла два попередження

Час читання: 3 хв. 9 сек.

Телеканалу «НАШ» виписали два штрафи та винесли два попередження на понад 200 тис. грн за порушення вимог законодавства

Про це повідомляє пресслужба Нацради, передають Вчасні Новини.

Подробиці. Перша перевірка стосувалася трансляції 4 грудня 2020 року о 20.32 у прямому ефірі та 6 грудня 2020 року о 20.52 у повторі передачі «П’ятниця. Вечір». У програмі через інтернет-зв’язок взяв участь представник так званої «ЛНР» Родіон Мірошник.

Підписуйтесь на нашу сторінку у Facebook і вчасно отримуйте новини

Тоді присутні обговорювали реалізацію Мінських угод, а Мірошник відповідав на питання щодо збройного конфлікту на Донбасі та роботи ТКГ. І це при тому, що «Мірошник фактично представляє позицію окупаційної адміністрації тимчасово окупованих територій Луганської області, яка судом була визнана терористичною організацією.

Під час ефіру Мірошник окрім ворожих висловлювань щодо України та її цілісності транслював погляди влади РФ про те, що Росія не є учасником конфлікту.

Нацрада зауважила, що редактори і журналісти, запрошуючи Мірошника, заздалегідь були поінформовані про його позицію стосовно питань, порушених під час передачі.

Наші новини також доступні в
Telegram Facebook Twitter

«Це потребувало особливої уваги ведучих та ретельного редакційного контролю телерадіоорганізації, що не було продемонстровано. Також, Мірошник не є учасником ТКГ, а ведучий Назаров зазначав під час шоу, що він є «представитель той стороны в ТКГ». Така інформація є необ’єктивною», – йдеться в повідомленні.

Повторна трансляція передачі відбулася на телеканалі без змін.

Окрім того, у Нацраді зазначили, що в Україні заборонено поширення через ЗМІ або в іншій спосіб інформації, що має на меті пропаганду або виправдання тероризму. Проте багаторазове, нав’язливе використання в ефірі Мірошником термінів «ДНР/ЛНР» не мало відповідної реакції ведучих передачі.

Тож за наявність закликів у висловлюваннях, які були поширені в ефірі телеканалу, до насильницької зміни конституційного ладу України, розв’язування агресивної війни або її пропаганди та/або розпалювання національної, расової чи релігійної ворожнечі та ненависті відповідно до частини восьмої статті 72 закону «Про телебачення і радіомовлення» на мовника накладено штраф – 25% суми ліцензійного збору, що становить 114 067,50 грн.

Ще один штраф на таку ж суму Нацрада наклала на основі перевірки щодо показу відеоролика «Наша(не)залежність? НАШ покаже», який неодноразово транслювали у День Незалежності України 24.08.2020 в ефірі телеканалу.

«До відеоролика підібрано документальні кадри, у яких переважають сцени насилля, демонстрація зброї, що стріляє, сутички протестувальників із поліцією, демонстрації під різними гаслами. У такий спосіб у телеглядачів може створюватися враження, що це є вичерпний перелік подій майже 30-річної історії країни», – йдеться в повідомленні.

Вказується також, що цей «відеоматеріал створює негативний образ «невдалого» вибору під час Всеукраїнського референдуму 1991 року, а всі творчі засоби, використані у відеоролику, спрямовані на розпалювання ворожнечі між прихильниками і противниками незалежності України, на ескалацію ненависті між ними».

Зазначається, що у цьому ролику об’єктом маніпуляцій стає Державний прапор.

«Він з’являється у кадрі 13 разів протягом 53 секунд поряд із підібраними кадрами соціальної нестабільності, таким чином створюючи враження, що всі ці сумні події відбувалися під синьо-жовтим прапором», – йдеться в повідомленні.

Трансляція цього ролика може створювати напруженість, розпалювати ворожнечу між різними групами населення України, підбурювати до насилля й створювати загрози конституційному устрою та громадському порядку.

Третя перевірка стосувалася трансляції 25 вересня 2020 року у проміжок часу із 07.00 до 21.00 інтерактивного голосування із пропозицією українським глядачам відповісти на запитання, чи «Володимир Путін заслуговує на Нобелівську премію миру?».

Під час перевірки акцентувалося на вадах методики проведення голосування, через які отримані результати опитування можуть ввести в оману глядачів телеканалу “НАШ” та українську громадськість щодо значної підтримки населенням України політики російського президента.

«Отже, у діях телеканалу «НАШ» простежуються ознаки наміру ввести аудиторію в оману, маніпулювати недостовірною і неповною інформацією про оприлюднення даних інтерактивного опитування з важливих питань національної безпеки та соціальної стабільності держави через використання методики інтерактивного опитування, яка не передбачає надання повної і достовірної інформації про результати такого опитування. Крім того, проведення такого опитування та публічне поширення його результатів в ефірі «НАШ» створює позитивний образ очільника держави-агресора, а це своєю чергою може створити загрози національним інтересам та національній безпеці України в інформаційній сфері», – йдеться в повідомленні.

Мовникові оголошено попередження, його зобов’язано увідповіднити свою діяльність вимогам чинного законодавства. Всі три перевірки телеканалу підтверджують систематичність порушень мовником норм українських законів.

Нагадаємо. 5 лютого 2021 року Нацрада подала до суду на телеканал «НАШ» щодо позбавлення ліцензії

Вчасні Новини

Робимо все можливе, щоб найсвіжіші новини доходили до вас якнайшвидше і так, щоб кожна людина могла отримувати відповіді на свої питання.
Показати дописи від Вчасні Новини